یک هتل سه ستاره باید تمامی امکانات هتل دوستاره را داشته باشد و علاوه بر آن
قسمت پذیرش باید 14 ساعته برای مشتریان فعال بوده باشد و در تمام طول شبانهروز نیز تلفن فعال داشته باشد.
قسمت پذیرش باید کارکنانی جهت جابجایی وسایل مسافران داشته باشد.
کارکنان اصلی قسمت پذیرش باید حداقل به دو زبان مسلط باشند.
هر اتاق هتل باید دارای تلفن باشد.
هر اتاق هتل باید امکانی برای صرف نوشیدنی داشته باشد.
در اتاق هتل یا سالنها باید امکان اتصال به اینترنت موجود باشد.
حمام داخل هتل باید به سرویس گرمایشی مجهز باشد و علاوه بر آن وسایل اصلاح و پیرایش در داخل حمام یا سرویس بهداشتی موجود باشد.
وجود آینۀ تمامقد، جعبۀ نخ و سوزن، جعبۀ واکس کفش، سرویس خشکشویی برای هر اتاق لازم و ضروری است.
هر مسافر میتواند در این هتلها از یک بالشت و پتوی اضافه، استفاده کند.
مدیریت هتل باید دارای سامانۀ انتقادات و پیشنهادات و قسمت روابط عمومی باشد.